REKLAMA
Znaleziono 4055 wyników
Nabiera tempa komercjalizacja Designer Outlet Kraków [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Nabiera tempa komercjalizacja Designer Outlet Kraków [WIZUALIZACJE]
Wśród najemców, którzy podjęli decyzję o wynajmie powierzchni, przeważają sklepy z najbardziej popularnej kategorii casual, w ślad za nimi podąża sport i outdoor. W centrum znajdzie się także spora grupa marek premium.
Warszawa przyciąga luksusowe marki [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Warszawa przyciąga luksusowe marki [RAPORT]
Kluczowe czynniki przyciągające marki luksusowe do Europy Środkowo-Wschodniej to wzrost lokalnego poziomu zamożności, dążenie klientów do zachodniego standardu życia oraz potencjał turystyczny miast – tak wynika z nowego raportu Colliers pt. „Luxury Retail Brands in CEE-6”,
Projekty wielofunkcyjne tworzą już dojrzały rynek w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekty wielofunkcyjne tworzą już dojrzały rynek w Polsce [RAPORT]
Jak wynika z raportu wiodącej firmy doradczczej Colliers pt. „Mixed-use 2.0. Adaptacja projektów do zmieniających się potrzeb” polski rynek projektów wielofunkcyjnych wkroczył w fazę dojrzałości. Z połączenia podstawowych funkcji, takich jak biura, handel i usługi, projekty te ewoluują w kierunku coraz większej kompleksowości i elastyczności. Tym samym jeszcze lepiej adaptują się do potrzeb lokalnych społeczności miejskich i wyzwań zrównoważonego rozwoju miast.
Najwięcej nowej powierzchni handlowej w Polsce od blisko dekady [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Najwięcej nowej powierzchni handlowej w Polsce od blisko dekady [RAPORT]
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. W ubiegłym roku deweloperzy ukończyli ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlowej, co jest najlepszym wynikiem, jaki zanotował polski rynek od 2015 roku. Wysokiej aktywności deweloperskiej towarzyszyło rosnące zainteresowanie nowych marek handlowych i, co ważne, poprawiające się nastroje konsumentów, które przełożyły się na wzrost sprzedaży detalicznej.
Unia Europejska zakaże płatności gotówką?artykuł
Pokaż artykuł
Unia Europejska zakaże płatności gotówką?
Ograniczenia płatności gotówką miały w Polsce wprowadzić w 2023 r. przepisy w ramach pakietu Polskiego Ładu. Zrezygnowano z nich po społecznej krytyce. W kwietniu tego roku Parlament Europejski przyjął ustawy uniemożliwiające płatności gotówką w przypadku transakcji powyżej 10 tys. euro. Zakaz wejdzie w życie w 2027 roku i tym razem może się okazać nieodwołalny. Dodatkowo planowany jest nakaz weryfikacji transakcji indywidualnych powyżej kwoty 3 tys. euro. Może to wydłużyć czas zakupów i zwiększyć koszty działania firm handlowych.
Rynek magazynowy w Polsce wciąż trzyma kurs, pomimo większej ostrożności [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek magazynowy w Polsce wciąż trzyma kurs, pomimo większej ostrożności [RAPORT]
Po trzech kwartałach 2025 roku polski rynek magazynowy utrzymuje stabilną strukturę, w której popyt, podaż i aktywność inwestorów pozostają w równowadze. Wynajęte 4,54 mln mkw. powierzchni oraz wysoki udział renegocjacji (52 proc.) wskazują, że ogólny popyt pozostaje wysoki, a najemcy w coraz większym stopniu koncentrują się na optymalizacji i długoterminowym zarządzaniu kosztami.
[Wrocław] pl. Św. Macieja 21inwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] pl. Św. Macieja 21
Wrocław, Śródmieście
Polskie wybrzeże ma szansę wyrosnąć na jedno z wiodących centrów przemysłowych w Europieartykuł
Pokaż artykuł
Polskie wybrzeże ma szansę wyrosnąć na jedno z wiodących centrów przemysłowych w Europie
Nad Bałtykiem ma szansę wyrosnąć na jedno z wiodących centrów przemysłowych nie tylko w Polsce, ale również w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Polskie wybrzeże zyskuje na znaczeniu jako strategiczna lokalizacja dla firm produkcyjnych poszukujących niezawodnej sieci energetycznej o wysokiej mocy.
[śląskie] Uchwalono budżet województwa śląskiego na rok 2012artykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Uchwalono budżet województwa śląskiego na rok 2012
W budżecie województwa śląskiego na rok 2012 całkowite dochody województwa oszacowano na poziomie 1...
[Warszawa] Royal Wilanów – otwarto nowoczesny projekt wielofunkcyjny w sercu warszawskiego Wilanowaartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Royal Wilanów – otwarto nowoczesny projekt wielofunkcyjny w sercu warszawskiego Wilanowa
19 sierpnia br. nastąpiło otwarcie Royal Wilanów – nowoczesnego projektu zrealizowanego przez Grupę...
[Polska] Grunty na celowniku deweloperówartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Grunty na celowniku deweloperów
Gdzie deweloperzy poszukują gruntów pod nowe inwestycje? Pod jakie projekty będą przeznaczone? Tym r...
[Polska] Polacy coraz częściej wybierają zielone wnętrzaartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polacy coraz częściej wybierają zielone wnętrza
Świadomość ekologiczna Polaków sukcesywnie wzrasta. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na prod...
[Polska] O co dopytują kupujący mieszkania deweloperskieartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] O co dopytują kupujący mieszkania deweloperskie
Z jakimi najbardziej nietypowymi pytaniami spotkają się deweloperzy ze strony klientów? Czym najczęś...
Ile kosztuje remont małej łazienki?artykuł
Pokaż artykuł
Ile kosztuje remont małej łazienki?
Każdy remont jest inny. Może polegać na odświeżeniu danego pomieszczenia czy całego mieszkania albo...
Piętno pandemii? W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcachartykuł
Pokaż artykuł
Piętno pandemii? W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcach
Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci Colliers zwracają uwagę na zmianę oczekiwań pracowników biur, o czym świadczy między innymi znaczący spadek odsetka osób, którym wystarcza dostępna oferta handlowo-usługowa – dziś jest to zaledwie 9%, podczas gdy w 2018 r. było to 29%. Autorzy raportu zauważają także, że poszerzyło się grono osób korzystających ze strefy handlowo-usługowej w biurowcach i otwarcie jej się na okolicznych mieszkańców czy turystów.
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce  artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki handlowe o GLA poniżej 5000 mkw.). Od 2016 roku zrealizowano ponad 160 transakcji tego typu aktywami.
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki handlowe o GLA poniżej 5000 mkw.). Od 2016 roku zrealizowano ponad 160 transakcji tego typu aktywami.
Rok 2022 był dobry dla rynku retail, ale wyzwań coraz więcejartykuł
Pokaż artykuł
Rok 2022 był dobry dla rynku retail, ale wyzwań coraz więcej
W jakiej kondycji jest dziś rynek centrów handlowych oraz jak wpływają na niego kolejne zewnętrzne kryzysy, z którymi musi się mierzyć? Komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.
Tętniąca życiem Warszawa potrzebuje powrotu ulic handlowychartykuł
Pokaż artykuł
Tętniąca życiem Warszawa potrzebuje powrotu ulic handlowych
Empik w Cepelii, Decathlon City w International Business Center, Bulgari, Luca, Carhartt czy Le Szapo – czy umowy najmu podpisane w ostatnich miesiącach w Warszawie to zapowiedź odrodzenia stołecznych (i nie tylko) ulic handlowych? Wysokie nasycenie powierzchnią centrów handlowych i spadający poziom dostępnych w nich przestrzeni do wynajęcia, daje ku temu pewną nadzieję. Co więcej, jak zwracają uwagę eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, rynek handlowy w Polsce znajduje się teraz w bardzo interesującym momencie rozwoju, a wielu najemców jest coraz bardziej zainteresowanych większą dywersyfikacją portfela lokalizacji, w jakich działają. Pojawiają się nowe koncepty i formaty. To oznacza realną szansę na ponowny rozwój handlu przy ulicach.
Empik otworzył flagowy salon w pawilonie dawnej Cepelii w Warszawie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Empik otworzył flagowy salon w pawilonie dawnej Cepelii w Warszawie [ZDJĘCIA]
Trzy piętra pełne inspiracji, przestrzeń łącząca historię z nowoczesnością, a także klub, w którym będzie można spotkać się z twórcami. W piątek 13 grudnia Empik otworzył flagowy salon w zrewitalizowanym, modernistycznym pawilonie dawnej Cepelii w samym centrum Warszawy.
REKLAMA